
SEK International Schools organise and host their own United Nations Model, SEKMUN, and also take part in other MUNs nationally and internationally.
This is an educational-cultural project authorised by the UNO, which is a simulation of the General Assembly and other multilateral agencies.
Committees – SEKMUN Debate topics
ASAMBLEA GENERAL
Primera Comisión: Desarme y Seguridad Internacional
- Exploración y Utilización del Espacio Ultraterrestre con Fines Pacíficos: el espacio como motor del desarrollo sostenible. Ver más
- La Prohibición del Desarrollo, la Producción y el Almacenamiento de Armas Bacteriológicas (Biológicas) y Toxínicas y sobre su Destrucción. Ver más
Segunda Comisión: Asuntos económicos y financieros
- Actividades del Segundo Decenio de las Naciones Unidas para la Erradicación de la Pobreza (2008-2017). Ver más
- Cuestiones de política macroeconómica: comercio internacional y desarrollo. Ver más
Tercera Comisión: Asuntos Sociales, Humanitarios y Culturales
- Devolución o restitución de bienes culturales a sus países de origen. Ver más
- Moratoria del uso de la pena de muerte. Ver más
CONSEJO DE SEGURIDAD
- Cooperación entre las Naciones Unidas y las organizaciones regionales y subregionales en el mantenimiento de la paz y la seguridad internacionales-Silenciar las armas en África S/RES/2457(2019)
- Las mujeres y la paz y la seguridad – La violencia sexual en los conflictos S/RES/2467(2019)
UNICEF
- Mejoramiento de la situación de la mujer y la niña en las zonas rurales.
A/RES/70/132
A/70/PV.80 (17 diciembre 2015)
GA/11745 (sin votación)
- Intensificación de los esfuerzos mundiales para la eliminación de la mutilación genital femenina
A/RES/71/168
A/71/PV.65 (19 diciembre 2016)
GA/11879 (sin votación)
ORGANIZACIÓN MUNDIAL DE LA SALUD (OMS)
- Cobertura sanitaria universal: Prestación de atención primaria de salud por agentes de salud comunitarios: oportunidades y desafíos Microsoft Word – A72_R3-sp.docx (who.int)
- El riesgo en la salud mental surgido por determinadas prácticas en el transcurso del Covid 19. Cent cinquième session (who.int)
FAO
- Inclusive and sustainable urban food systems for urban and territorial development.
See Study Guides
See Study Guides
- Finding alternatives to highly hazardous pesticides.
See Study Guides
ECOSOC
- Humanitarian action and climate change: advancing anticipatory approaches, strengthening resilience and enhancing collaboration in response to the climate crisis.
See Study Guides
- Key policies and investments needed to build productive capacities in Least Developed Countries (LDCs), Landlocked Developing Countries (LLDCs), Small Island Developing States (SIDS) as well as Middle-Income countries (MICs).
See Study Guides
UNESCO
- Need for national curricula to refer to climate change.
See Study Guides
- Do you know Artificial Intelligence or Artificial Intelligence knows you better? Thinking Ethics of AI.
See Study Guides
UNWTO
- Inclusive recovery. Socio-cultural impacts of COVID-19.
See Study Guides
- Topic 2: Boosting Tourism Development through Intellectual Property.
See Study Guides
UNODC
- Drug prevention and healthy development of children: Caring for Your Child In Crisis Situations.
See Study Guides
- Wildlife trafficking harms animals and human health, the case of Pangolins. See Study Guides
HUMAN RIGHTS
- Ensuring respect for international human rights law and international humanitarian law in the Occupied Palestinian Territory, including East Jerusalem, and in Israel
See Study Guides
- Adequate housing as a component of the right to an adequate standard of living, and the right to non-discrimination in this context
See Study Guides (inglés)
See Study Guides (español)

Preparation for the Event
- The Model United Nations
- What is a debate? What is a negotiation?
- Guide for the construction of resolutions
- Bibliography
Links
Follow all the latest news in
Web SEKMUN